עיצה טובה


? רבי נתן מאיר עיננו בדבר יסודי מאוד, שנבין שאחד הנקודות שצריך לשים לב ודגש עליהם, להתפלל עליהם, שצריכים אותם לחיים בכל זמן ובכל עיניין, שאדם יזכה לדעת את העיצה הנכונה בכל דבר.
אין מציאות כזו של עיצה אחת לכל היום, וקל וחומר לכל החיים, העיצות משתנות כל הזמן ובמהלך החיים על אחת כמה וכמה.
? רבי נתן כותב, שעם ישראל פגם בעיניין העיצה. ואם כן, מה י הסיבה שאדם לא יודע מה להחליט, מה עיניין שבגינו נעלמה העיצה, כלומר איך להתנהג במקרה כזה או אחר, איך עליי להגיב במצב הזה, מה עליי לעשות, לא יודע איך להחליט.
? מהו העיניין שהאדם לא זוכה לשעת מהי העיצה הנכונה?
תשובה, רבי נחמן אומר על זה שפוגמים באמונת חכמים אין לעם ישראל עיצה.

? דוד המלך צועק, "עד אנה אשיט עיצות בנפשי"
רש"י פירש, עיקר הצרה מה שאין יכול להשית את העיצות בנפשו. כלומר כאשר לאדם ישנה בעיה והוא לא ידוע איזה עיצה לתת לעצמו ומה לעשות.
כאשר יש לאדם צרה אבל הוא יודע מה לעשות, זה כבר חצי נחמה, כי כאשר מקבלים עיצה נכונה נושעים, אע"פ שישנה בעיה זה כבר הרבה יותר קל, בעוד כשיש בעיה ואינו יודע מה לעשות כשאין לו עיצה טובה ונכונה זה עיקר הייסורים, וזו הבעיה. במילים אחרות, לדעת מה לעשות זה עיקר העיצה.


? האדם צריך עיצות הרבה בזה העולם כל ימי חיוו על מנת שיינצל.
מי שיש לו מוח בקודקודו צריך להתבונן מה תכליתו, למה בא לעולם הזה, מהב בא לעשות וכן הלאה.

בתורה קיימים 2 כוחות:
1) זכה נעשה סם חיים
2) לא זכה נעשה סם מוות
כעת נבאר הדברים,
אל תחשוב שתלמד תורה ותשיג את יצר הרע.. אדם יכול ללמוד תורה ולא להשיג את התכלית ולהתגבר על היצר. "צדיקים ילכו בה ופושעים יכשלו בה."
צריך לשמש צדיקים אמיתיים וללכת ברכם ובעיצתם

? עיקר הקלקול התחיל מעיצותיו הרעות של נחש האדמוני. כאשר בא והסית את חווה לאכול מעץ הדעת, כלומר הפך לה את כל האמת.

? עיקר התיקון התחיל מאברהם אבינו, כי מאברהם התחיל המשכת התורה, תיקון כל העולם.
** הקדוש ברוך נתן לנו תרי"ג מצוות (שהן עיצות טובות). אברהם אבינו היה היועץ של הקדוש ברוך הוא, כפי שפירש רש"י כל הצדיקים יועצים.
צריכים אמונת חכמים בשביל לזכות להצליח בעולם הזה, שתאיר בליבנו העיצה שצריך בכל יום, בכל עת ובכל דבר שעובר עליו בחיים.

הקדוש ברוך הוא אמר לאברהם אבינו "ל? ל?"
העיצה העיקרית של החיים זה האמונה כפי שנסביר.
כאשר אברהם אבינו קיבל עיצה "לך לך" זה לא רק העיצה עבורו אלא לכל אחד ואחת מאיתנו.
הכוונה בעיצת ל? ל? :
? תחפש את הייעוד שלך
? תחפש את השליחות שלך
? תחפש את התכלית שלך
? מהי המטרות שלך בחיים
? מי אתה
? מה תפקידך
? מה המסלול שלך

?
כאשר אדם זוכה לחפש את עצמו באמת, יש לו גן עדן בעולם הזה ובקלות גם קל לו לקיים את כל התורה והמצוות, ובנקל חי חיים שלמים, מלאים, שמחים ומתוקים.
לכן קודם כל לעורר את כולם "ל? ל? .." לחפש ולמצוא את עצמך.

לדוגמא, אם האדם היה עסוק רק בתכלית של עצמו, בתיקון שלו, לא היה לו זמן להתעסק באחרים. לא היה משועמם, לא היה מקנא, לא היה מרכל ומדבר לשון הרע, ולא היה מתמרמר לה הוא ככה וזה אחרת וכן הלאה.

** אדם צריך להבין של? ל? זה לחפש את עצמך, מה באמת עליי לעשות בעולם הזה

? איך אדם ידע מה המסלול האמיתי שלו, מה התפקיד, המטרה , התכלית??
תשובה, רק ע"י האמונה.
מי שאין לו אמונה לא מבין כלום.
לעומתו, מי שיש לו אמונה מבין שהשם יתברך מדבר עם האדם, שולח לו רמזים, מחשבות, הארות, ניסים, ע זרה, שליחים לעזרה וכן הלאה. אבל כשאין לאדם אמונה הוא גם לא רואה את כל הדברים האלה.
אדם בעל אמונה, כל מה שעובר עליו בחיים, שומע, רואה, חווה מבין ש:
א. ככה השם רוצה. בלי להבין, רק לדעת שזה רצון השם
ב. זה לטובה (גם אם מדובר בקשיים ובייסורים)
ג. בוא נבין מה הטובה, מה השם רוצה ממני
?
רק ע"י זה יעלה למסלול שלו, בכל דבר שעובר עליו בחיים ובכל עיניין

למשל, כאשר לאדם אין אמונה ולא הולך לו, הוא מאשים את עצמו, רודף את עצמו, לכולם הולך, רק לי לא.. לכן לזכור היטב, א. ככה השם רוצה. ב. הכול לטובה. ג. תחפש, תחפש לאן השם מכוון אתך, למה שלח לך את זה. מה רוצה ממך.

האמונה זה הדבר העיקרי ? היסוד של כל התורה, ואברהם אבינו הכניס את התכלית הזו.

אדם שחי עם אמונה אז השם מדבר איתו כל היום, ומכוון אותו כל הזמן ומראה לו מה השם רוצה ממנו בכל יום ובכל עיתות. הוא גם יודע שהוא חי במסלול שלו ולא מסתכל על משיהו אחר, שהרי אין שני אנשים שיש להם את אותו המסלול בעולם הזה. לכן מה יש להסתכל על השני, זה שלי וזה שלו.. אין צרות עין, אין קנאה, אין תחרות ותחרותיות. צריך להדבק כל הזמן במסלול , ולבדוק מה העיצה שלי בכל דבר בחיים.

? עיצה חשובה וגדולה ביותר

להגיד כל יום התיקון הכללי.
דעו לכם, שרבנו הקדוש, מסר את אשתו ושני בניו שיהיה לו זכות משמיים ורשות לגלות לנו את התיקון הכללי שהוא ענק מאוד מאוד. וכעת נבאר מעט מעניין חשיבות התיקון הכללי.
בתיקון הכללי ישנם עשרה מיני נגינה (עשרה פרקים), שהם כנגד עשרה דפיקות שיש בלב.
ולכן, התיקון הכללי הוא רפואה ללב ?
שפירושו, מתקן את כל רפואת האדם.
כל מחלה באה בגלל שהדם לא זרם טוב, והתיקון הכללי כנגד עשרה דפקים וזרימת הדם, ולכן מרפא. תיקון כללי ממשיך את כל התרופות.
רבי נחמן עוד אומר, שהתיקון הכללי מתקן הכול, גם פרנסה, מציאת זיווג, שלום בית, ילדים, פגם הברית.. הכול.

? מהי העיצה הכי ענקית שקיבלנו מרבנו, שרק היא והיא העיקרית שמעלה את האדם למסלול שלו..?
? תשובה, ההתבודדות. שעה התבודדות.
בשעה התבודדות, שיחה עם בורא עולם במילים שלך, אתה עושה למעשה חשבון נפש כל יום מה עשיתי מאתמול ועד היום והוא עוזר לך לעלות למסלול גם אם לא תבין מיד באותו הרגע, יש לך יישוב הדעת.
מי שלא עושה שעה התבודדות, הוא לא עושה חשבון לבורא עולם, כי אינו נותן לו דין וחשבון. כלומר עושה מה שהוא רוצה. ולכן גם לא יכול לעלות למסלול ולמצוא אותו, מאידך, מי שמתבודד יכול לחפש מה עשה מאתמול ועד היום, מודה, בודק מה לא היה בסדר, איך לתקן, מה לשפר וכן הלאה... ? לכן האמונה זה העיקר בחיים J

? הדבר היחידי שחסר לנו בחיים זה אמונה. זה העיקר.
ברגע שאנשים יבינו את זה, שהם לא עובדים על האמונה שהיא העיצה העיקרית, לכן אינם יכולים גם לעלות על המסלול הנכון שלהם.
כל חסרון שיש לאדם בחיים האלה בין בגשמיות ובין ברוחניות זה מרמז על כך שחסרה לו אמונה.
? בעיה : האדם נשאר אדיש ולא למוד אמונה, ומלמל בסדר אני מאמין...

"דע כי עיקר הגלות, אינו אלא בשביל חוסר האמונה."

מי שמאמין בדברי הרבי, אם זה מה שמעכב את הגאולה, אז תרצה שאתה לא תעכב את הגאולה לכן לקרא וללמוד "בגן האמונה".
אדם חושב קראתי את הספר, אני כבר יודע מהי אמונה. זה לא נכון בכלל. את הספר "בגן האמונה" לא קוראים פעם,פעמיים,שלוש אלא לומדים אותו, כדי שיחדור ללב.
האדם צריך להבין שבכל מצבי החיים השונים דבר ראשון, ככה השם רוצה, מה שלא יהיה גם בדברים הכי נוראיים, אדם נטול אמונה הולך כל היום עם תלונות, האשמות עצמיות ורדיפות עצמיות, מחשבות רעולת, תולה בטבע ועוד.
הרב שלום בספר כותב פעם אחר פעם דוגמאות רבות עם שלושת הכללים כדי שאדם יקיש דבר מדבר, כי יודע שאנשים אינם מקישים דבר מדבר ואינם מבינים, לכן בספר ישנם דוגמאות רבות על אמונה ועל חוסר אמונה.

האדם צריך לבקש, תרחם עליי בורא עולם, תן לי לחיות באמונה ולדעת את שלושת הכללים, כלל א' - ככה השם רוצה ושאל אוציא שום נקודה/מחשבה/דיעה/מעשה לנתק מהם יתברך, הכול שייך לבורא עולם. כל דבר, על כל דבר להגיד ככה השם רוצה לא לנתק שום נקודה מהשגחת השם יתברך.
כלל ב' - תן לי אמונה אע"פ שנראה לי נורא מאוד הדבר. יש לזרוק את השכל ולרצות מה שאתה רוצה. לזרוק את השכל לטובת האמונה.
כלל ג' – מה השם רוצה ממני?
וזה עיקר תיקון העיצה. ועל זה צריך הרבה להתפלל לשם שיזכה לעיצות אמיתיות וזבה תלוי המון חייו של האדם.

? דעו לכם, שאדם יכול לבוא לרב ובמקום לקבל עיצה הכי טובה עבורו הוא יקבל עיצה הפוכה, ולא בגלל הרב אלא בגלל האדם עצמו, שהרי "בדרך שרוצה ללכת מוליכין אותו.." כלומר, הצדיק משיב לאדם מה שהוא רוצה לשמוע..
אם אתה רוצה לשמוע דבר מסוים, מה יעזור לך הדבר האחר אע"פ שהוא הטוב עבורך?? אז נותנים לו לשמוע את אשר חפץ לשמוע.
ועל זה רבי נתן כותב, "כמו ששואלים את הצדיק כן הוא משיב ומפה באים העיצות המקולקלות.."
?
על כן, מי שרוצה לחוס על עצמו באמת צריך לבקש מהשם יתברך שצדיקי האמת ישימו על ליבם היטב לתת את העיצה האמיתית , שיצליח באמת.
שוב, אבל זה תלוי באדם עצמו!! האם הוא רוצה לראות ולקבל את העיצה האמיתית או לרמות את עמנו.
האדם צריך לבוא עם רצון אמיתי. אני רוצה רצון אמיתי.

דוד המלך, "הדריכני באמתך" , מבקש את האמת לאמיתה. אני רוצה רק את האמת.
ולכן, צריך גם לדעת מהי התבודדות נכונה ומהי התבודדות שאינה נכונה.
ההתבודדות אינה כמו כל תפילה. צריך לבקש מבורא עולם שיכוון אותך למסלול שלך. בהתבודדות אין מקטרגים ומפריעים, היצר הרע לא יכול להכשיל את התבודדות וככזו היא עולה ישירות אל כיסא הכבוד.
? לא לחפש להיות צודק אלא לדעת את האמת. את הנקודה שלי.
? לבקש לקבל את ההתבודדות של היום.
? על מה אני צריך לשים דגש. על מה אני צריך להתעקש יותר, ועל מה לא
? לא להיות כמו תקליט ולבוא עם תוכניות,אל כל יום להתחדש בחשבון האמיתי לפי העיניין של אותו היום
? לבקש מבורא עולם לזכות שירחם עלייך ותתעורר לראות את התיקון שלך, איפה אני צריך להאריך בתפילה, על מה שלים דגש, לבוא בביטול ובענווה ולבקש עזרה
? לחפש מה שהם רוצה ממני היום, איך לעלות על המסלול/הכיוון שלי היום
? להתבודדות צריך הרבה תפילה J
? אחד העיצות הכי חשובות, להתפלל על אמונה. לשים לב לאמונה, להפיץ אותה. כמו אברהם אבינו ושרה אמנו. כולם צריכים להפיץ.

אדם שחי את האפסיות שלו יודע שבלי השם הוא כלום. זאת נקודת אמונה חזקה שצריך להתפלל עליה הרבה. שאני לא שווה כלום בלי הקדוש ברוך הוא, לא יכול להזיז את האצבע בלי בורא עולם. בלי השם לא יכול לעשות כלום. איך לך כוח עצמי משל עצמך. הכל שם השם יתברך.
תנו חיוך J

הרב מבקש עזרה בהפצה. להפיץ את האמונה, להפיץ את הספרים, הדיסקים ולקרב את הגאולה.
למשל, ישנם שני ערים, שמחלקים לזוגות נישאים ולכאלו שלפני גירושים את הספרים בגן השלום (לגברים) וחכמת נשים (לנשים) על מנת שילמדו את הדרכים לחיות בשלום אחד עם השני, באהבה, באחווה, ברעות, יקבלו הדרכה וכלים נכונים לחיים משותפים.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )