הטריקים של המכירות
החנויות של היום הם כמו מלכודת. המטרה העיקרית של מי שמארגן "את הגבינה" במלכודות האלה - לעשות כל שביכולתו כדי שהקונה ישאיר בחנות כמה שיותר כסף.
אנשים רבים מאמינים שהם בכלל לא מושפעים מהטריקים של הסופרמרקטים, אך בפועל אין זה נכון. גם אם אתם נכנסים לחנות עם רשימת קניות, אתם עדיין תקנו משהו שאתם לגמרי לא צריכים.
למשל, אם אתם צריכים לקנות רק סבון. כשתבואו לחנות, תגלו שיש חמישה סוגים, ומתוכם תבחרו את האהוב עליכם. עכשיו מתעוררת השאלה - איזה סוג של אריזה לקחת? בהחלט את הגדולה, זה יותר משתלם! וכך, בלי שתרצו, כבר בנקודה הזאת תשאירו בחנות יותר כסף ממה שציפיתם לבזבז.
ליד הסבון הרגיל שלכם ישימו סבון של חברה מתחרה. יהיו לו את אותם המאפיינים, אך בנוסף לכך תהיה לו תכונה אחרת, שאין אותה בסבון שלכם. לדוגמה, יוסיפו לסבון השני קצת שמן. וההבדל במחיר יהיה רק שקל אחד בלבד. לכאורה, ההבדל הוא לא כל כך משמעותי, אבל בשביל החנות - זה רווח.
כדי לא להיות מושפעים מהטריקים של הסופרמרקטים, תכינו רשימת קניות מאוד מדויקת. לדוגמה – תכתבו את שם היצרן של המוצר שאתם צריכים לקנות, ציינו את הגודל של האריזה והעלות.
קסם המספרים שעל תג המחיר:
אין ספק, הפיתיון היעיל ביותר בשביל הקונה - הוא המחיר. לכן, תמיד כותבים אותו בספרות גדולות וצבעוניות. עם זאת, אתם עשוים לגלות שהמחיר הזה זמין, למשל, למחזיקי כרטיס מועדון בלבד, או רק בקניה מעל סכום מסוים. בתחתית, בכתב קטן ירשמו את המחיר המלא, שאותו תגלו רק לאחר הקניה.
גם משפיעים על הקונה מילים קסומות כמו "מבצע!". אולי לא הייתם רצים לקנות למשל, אבקת כביסה, אבל זה כל כך זול... והתודעה אומרת לכם: תקחו את זה!
לפעמים משתמשים בשיטה של "בלבול תגי המחיר". לדוגמה, על מדף עומדים סוגים רבים של חלב. ומתחתיהם תגי מחיר מושמים בבלבול, כך שהקונים לא יכולים למצוא מיד את המחיר הדרוש, כתוצאה מכך, אתם יכולים לקנות סחורות, בהסתמך על הניסיון האישי שלכם ("אני זוכר שזה עולה בערך....."). אתם חושבים שחלב רגיל לא יכול להיות יקר? כמובן שיכול.
מאוד יעיל גם עיקרון של "פריטים משלימים". לדוגמה, ליד מדפי הבירה סביר שתמצאו צ'יפס, בוטנים או קרקרים. גם אם אתם לא מתכוונים לקנות משהו כזה, בטוח שתקנו משהו כשתראו את זה ("ואללה, איך לא חשבתי לקנות צ'יפס בשביל בירה").
טריקים על המדפים:
הסחורה מונחת על המדפים בסופרמרקט, בהתאם לתקנות מיוחדות. בתחילת המדף ממוקם בדרך כלל מוצר שלחנות עדיף למכור מהר. זה יכול להיות מוצר עם תאריך תפוגה מתקרב לסופו, או סתם פריט יקר, אשר יש לו חלופה זולה יותר. סחורות זולות בדרך כלל ממוקמות במדפים, שלא נוח לקחת אותם משם או לראות אותם. היקרים ביותר – יהיו במדפים בגובה העיניים. תמיד טוב לבחון את כל הסחורה, לבדוק את המחירים ואת תאריך התפוגה.
מוצרים שיכולים למשוך את תשומת לבו של הילד, מונחים בדרך כלל על המדפים התחתונים, שם הילד יוכל להגיע אליהם. כשילדים מתעייפים מהטיול עם אמא בסופר, הם תמיד לוקחים איזה שוקולד או צעצוע. ובשביל להרגיע את הילד העייף, אתם בהחלט תקנו לו את זה.
מוסיקה וריח כפיתיון:
על פי הערכות של חוקרים אמריקאים, כל דקה נוספת בחנות עולה לנו 2.5 דולר. אז, כמה שיותר זמן תבלו בחנות, כך יגדל הסיכוי שתקנו עוד משהו. לכן, המוכרים עושים כמיטב יכולתם כדי לגרום לך להישאר עוד בחנות שלהם.
לפיכך, בסופרמרקטים רבים יש דפוס מובהק של תנועת הקונים. הדברים שקונים יומיום יהיו ממוקמים באיזור הכי מרוחק מהכניסה, ובשביל להגיע לשם (או משם לקופה) תצטרכו לעבור בדרך מוצפת בפיתויים ומבצעים.
בסופרמרקטים בדרך כלל מנגנת מוסיקה רגועה ונחמדה. זה יוצר אווירה חמימה, גורם לכם להירגע, להפסיק לרוץ, ובסופו של דבר, לבלות בסופרמרקט יותר זמן מהמתוכנן.
בחנויות גם מרססים לעתים קרובות מטהרי אוויר בניחוח תפוז, לימון, אפייה. ריחות מעוררים את התיאבון. בדרך כלל, אנשים הולכים לקניות אחרי יום עבודה, כשהם רעבים ועייפים, וכך תחושת הרעב רק גדלה. וכתוצאה מכך, הם קונים הרבה יותר מוצרים.
אז תחשבו על זה, בפעם הבאה שאתם הולכים לקניות.