סודות של מסעדות
"- שמעתי שאתם, המלצרים, אוכלים את השאריות של הלקוחות!
- למעשה הכל הפוך – הלקוחות אוכלים את השאריות שלנו..."
כל דבר סודי – מתגלה בסופו של דבר. לפניכם כמה סודות של מסעדות, שאולי אתם מכירים...
1. "תאריך התפוגה" של מסעדה – הוא 3 – 6 חודשים לאחר פתיחתה. המסעדה נפתחת, ואתם מקבלים אוכל איכותי ושירות מצוין. לאחר שעוברת חצי שנה, ויש למקום כבר לקוחות קבועים ושם טוב – מתחיל החלק העסקי, וכאן אפשר לשכוח מאיכות ושירות.
2. שירותים – הם פני המסעדה. אם במסעדה דואגים למבקר בתוך השירותים – זה אומר שידאגו לו גם כאשר הוא יישב בשולחן.
3. את הסלטים מביאים לעתים קרובות קרים, ואל תתפלאו ... יכול להיות שהם הוכנו ממש לא היום... או שלשום...
4. שים לב למנות הנקראות "מנות שף", "מנה מיוחדת", "מנת היום" וכדומה. זה בעצם תיאור סטנדרטי למנות שהוכנה אתמול או מנות שהוכנו ממוצרים שפג תוקפם או יפוג בקרוב.
5. אם יש לכם דיון סוער בשולחן, סביר להניח שתיהנו מתשומת לב המלצר ומשירות מהיר יותר. הסיבה לכך פשוטה – רוב המלצרים הם מאוד סקרנים, ומתעניינים בשיחתכם.
6. מספרים, שהמלצרים לפעמים אוכלים את השאריות של הלקוחות. איננו יודעים אם זה נכון, אבל מה שכן – הם לפעמים טועמים את המנה שהם מביאים לכם.
7. בלנדר ובירה. כמה שניות - והבירה הופכת להיות הרבה יותר טרייה ונוצצת.
8. המלצות: תאכלו את מה שבא לכם, ולא את מה שממליצים לכם. במיוחד אל תשתו יין מומלץ. סביר להניח שלמסעדה יש הסכם, והם מקבלים בונוסים על מכירת סוג מסוים של יין. והוא לא חייב להיות טוב.
9. אל תעליבו את המלצרים. יכול להיות שהמנה שהם יביאו לכם תכיל "תוספת" לא נחמדה...
10. אם המלצר אמר לכם את השם שלו – תשתדלו לזכור אותו, ותפנו אליו בשמו. כך תרוויחו את הכבוד, והוא ישרת את שולחנכם בתשומת לב רבה יותר.
11. מה שנפל לרצפה ושכב שם פחות מ- 5 שניות – נחשב לנקי. אך במטבח של מסעדה, 5 השניות יכולות להפוך לדקות...
12. ברוב המקרים – החומוס הביתי שאתם מקבלים במסעדות – מגיע מקופסאות גדולות.
13. אם קיבלתם מנה עם תוספת שביקשתם שלא תהיה בה – למשל אם ביקשתם ללא בצל אך הביאו לכם מנה שמכילה אותו – כאשר תבקשו שיחליפו לכם את המנה למבוקשת, סביר להניח שייקחו אותה למטבח ופשוט יוציאו ממנה את המרכיב הלא רצוי במקום להכין מנה חדשה. ויחזירו לכם, כמובן.