שיפור החיים עם עקרון פארטו


שיפור החיים עם עקרון פארטו

כיצד עקרון פארטו מסייע לשפר את החיים
 
עיקרון פארטו מלמד, כיצד להגיע לתוצאות המרביות עם פחות השקעה. חשוב להשקיע את האנרגיה שלנו, את הכסף והזמן, רק בעסקים הרווחיים ביותר שבמאה אחוזים יהיו רווחיים. מקורם של 80% מהתוצאות הוא ב- 20% של הגורמים הפעילים - ואיך אנחנו יכולים ליישם את העיקרון הזה בחיי היום יום? לקחת ולפתח את ה- 20% הרווחיים ביותר.

עקרון זה בא לידי ביטוי בדוגמאות מתחומים מגוונים:

 בעסק ממוצע, כ-20% מהלקוחות, מייצרים כ-80% מההכנסות.
 80% מהבעיות נמצאות ב-20% מהגורמים.
 80% מהכנסות המדינה ממסים נובעות מ-20% מהאוכלוסייה.
 80% מזמן השירות ללקוחות נצרכים על ידי 20% מהלקוחות.
 80% מההחלטות מתקבלות במשך 20% מישיבת ההנהלה.
 80% מתנועת הנתונים באינטרנט נובעת מ-20% מהדפים.

העקרונות החשובים ביותר של שימוש בכללים אלו כדי לייעל את החיים שלנו:
- לבחור את הסיבות שמהוות 20% מהגורמים האפשריים.
- להשקיע בסיבות אלו כדי לקבל את 80% מהתוצאות.

תחת חוקים אלו אפשר להכניס כל היבט של החיים שלנו. הנה כמה דוגמאות:

1. תשקיעו יותר זמן בדברים החשובים ביותר - 20% של מערכות יחסים - ו- 80% מהערך.

במהלך חיינו, אנחנו מפתחים הרבה קשרים חברתיים. ורק חלק קטן מהם באמת חשוב לנו מבחינה רוחנית. זה מערכת יחסים עם המשפחה והחברים הקרובים. תשקיעו "בפיתוח ותחזוקה" של יחסים אלה לאורך זמן. במקום להשקיע שעתיים בצ'אט מקוון עם זרים – תבלו את הזמן הזה בשיחה עם חבר ותיק, וזה יביא לכם הרבה יותר רגשות חיוביים.


2. תתמקדו ברגעים בלתי נשכחים: 20% מהזמן - 80% מהזיכרונות.

כמות עצומה של בילויים יומיים לא נותנת לנו כל כך הרבה זכרונות נהדרים. "אין אפילו לזכור שום דבר מיוחד" - כמה פעמים אמרתם משפט דומה אחרי בילוי כלשהו? תתמקדו במערכות היחסים עם אותם האנשים שיקרים לכם באירועים אשר באמת בלתי נשכחים עבורכם.


3. תשקיעו את הזמן שלכם בספרים החשובים לכם: 20% מן הספרים - 80% מהערך.

עובדה, שחלק מהספרים שיחק תפקיד ממש חשוב בחיים שלכם, ועל אחרים פשוט בזבזתם זמן יקר. ספרים בעלי ערך עבור ההתפתחות האישית והרוחנית שלכם – צריכים לתפוס יותר מקום בחייכם מאשר צהובונים למיניהם. כמו כן, בעוד שחלק מהספרים שאתם קוראים בא לכם לסגור ולזרוק, ישנם גם ספרים אותם אתם יכולים לקרוא שוב ושוב. במקום לבזבז זמן על ספר אהבה בנאלי עדיף להשקיע את הזמן בקריאת ספר שיתרום להתפתחות שלכם.


4. תדגישו את החשוב ותזרקו את המיותר - 20% מהתוכן - 80% מהערך.

מקריאה אנחנו לומדים שיעורי חיים חשובים רבים, כי זה ניסיון שנרכש במשך דורות רבים. בעזרתם של ספרים, אנחנו "מודדים" על עצמנו מערכות יחסים, מצבים, מקומות ותחושות.
אך ספרים מכילים לעתים קרובות יותר מדי מידע: מידע על עלילות משניות וכדומה. תלמדו להקדיש את עצמכם לדברים החשובים ביותר, בהם אתם מעוניינים כרגע.
עיקרון זה חל גם על מאמרים.


5. תיפטרו מהזבל: 20% מהדברים יביאו 80% תועלת.

אתם משתמשים ברק חלק קטן של הנכסים שלכם. רוב הדברים פשוט שוכבים להם ומפריעים במקום העבודה, בארון או באוטו. תשאירו בסביבתכם רק את הדברים הנחוצים ביותר, ואת השאר תחביאו או תזרקו. תאמצו חוק אחד – אם לא לבשתם משהו או לא השתמשתם במשהו מעל לשנתיים – אתם לא צריכים את זה כלל.


6. תשקיעו יותר זמן בללמוד את מה שאתם צריכים: 20% השקעות - 80% תועלת.

המחשב, למשל, משתמש ב- 20% מתוכנות שהותקנו כ- 80% מהזמן. אם המחשב הוא כלי העבודה שלכם – תיקחו את הזמן כדי ללמוד ולחקור אותו לפרטי פרטים - אתם יכולים לגלות הרבה תכונות שימושיות עבורכם.


7. תעשו רשימה של פעילויות חסרות תועלת ותיפטרו מהן: 80% מהפעולות מספקות רק 20% מהערך.

תרשמו את כל המטלות היומיומיות שלכם. כמה מהן מובילות לתוצאות ולתועלת? נסו לנתח את תכנית העבודה. כמה דברים מיותרים אתם יכולים למחוק משם מבלי לפגוע בסופו של דבר? בלי פחד תוותרו על פעילויות מיותרות.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> שיפור החיים עם עקרון פארטו