איך לאחסן נכון את המזון


איך לאחסן נכון את המזון

טיפים על אחסון מזון

מאמר זה יספר לכם איך ואיפה לאחסן את המוצרים, כדי שהם יישארו טריים כמה שיותר זמן. אולי אפילו תגלו, שאת המזונות אותם אתם שומרים במקרר – לא צריך לשמור שם כי זה לא רק שלא יביא תועלת, אלא יכול אפילו לגרום לנזק. אחרי שתקראו את הטיפים הבאים, כבר לא תתלבטו מה לשים במזווה ומה לאחסן בארון המטבח.


שולחן, מדף פתוח

שום, בצל, שאלוט: אפשר לאחסן כשבועיים במקום קריר ויבש (על המדף במטבח, למשל). במקרר הם יקבלו מבנה לא נעים ויאבדו הרבה מהטעם שלהם.

עגבניות, תפוחי אדמה, דלעת: אתם צריכים לשמור במקום קריר ויבש, לא במקרר.

בננות, פירות הדר, מלונים: תשאירו אותם על השולחן, אבל רק במקרה והם אינם חתוכים. פירות חתוכים צריכים לאחסן בקירור, אחרת תצטרכו לזרוק אותם.

לחם: כדי להאט התגבשות של מולקולות העמילן, הלחם צריך להישמר כמה ימים בטמפרטורת חדר, עטוף היטב בנייר כסף או בשקית ניילון אטומה, כדי להקטין את איבוד הלחות. יומיים לאחר מכן, את הלחם בנייר כסף אפשר להכניס למקפיא. כדי לרענן אותו אחרי שהוא שהה שם זמן מה, אתם רק צריכים לחמם אותו כמה דקות בתוך התנור.

עוגות: עוגת פירות אפשר להשאיר על השולחן במשך יומיים, אך לאחר מכן עדיף להכניס אותה למקרר.


מזווה או ארון חשוך

דגנים ומוצרים יבשים אחרים: בדרך כלל הם יכולים להיות מאוחסנים במשך זמן רב, עד למספר שנים. אבל לאחר שאתם פותחים את האריזה, תשפכו את תכולתה לתוך מכל אטום. כך הם יישארו טריים במשך זמן רב.

אגוזים: אגוזים נשמרים טוב יותר בצורה לא מקולפת במכל אטום.

תבלינים: אויבי התבלינים הם - חום, אור, אוויר ולחות. אז צריך לשמור אותם במזווה או בארון, ארוזים בצנצנות אטומות קטנות.


מקרר

מוצרי חלב, ביצים: עם מוצרי חלב הכל ברור, אבל את הביצים עדיף לא לאחסן בדלת המקרר (כי שם זה האזור הפחות מקורר), אלא עדיף להשאיר על המדף.

פטריות: הפטריות שנרכשו מהסופרמרקט נשמרות הכי טוב בכלי בו הם נרכשו. אם פתחתם את הניילון והוצאתם חלק מהפטריות – תכסו אותן שוב בניילון נצמד. ופטריות שלא נקנו בסופר נשמרות טוב יותר בשקית נייר במגירה של ירקות במקרר.

ירקות: כל הירקות, פרט לאלו שדיברנו עליהם בפסקה הראשונה - צריכים להיות מאוחסנים בתא של ירקות במקרר, ארוזים בשקיות פלסטיק מחוררות. פשוט תרחיקו אותם מפירות המייצרים אתילן, אשר תורם לתהליך של ריקבון: תפוחים, מנגו, פסיפלורה, אגסים וקיווי.

פירות: פירות, חוץ מאלה המפורטים בפסקה הראשונה, צריכים להיות כל הזמן בנפרד מירקות, אך גם במכל במקרר. אין לשטוף אותם לפני אחסון, כי עודפי מים מאיצים את הפירוק. להבדיל מלימונים שלמים – את החתוכים צריך לשמור במקרר, עטופים בניילון נצמד.

גבינות: גבינות צריכות להיות מאוחסנות עטופות בנייר בו עוטפים אותה בסופר, לפני שאתם מכניסים את הגבינה לקירור – תספגו ממנה את טיפות המים העודפים שיכולות להופיע אם הגבינה שכבה זמן מה על השולחן.
אין לאחסן את הגבינה בשקית ניילון, כי היא יכולה לספוג את הריח של פלסטיק, ואין שום דבר גרוע יותר מגבינה איכותית וטעימה עם ריח כימי.

בשר: בשר צונן יכול וצריך להיות מאוחסן במקרר במדף הכי קריר. אם תוציאו אותו משקית בה הוא נרכש ותעטפו בנייר כסף - תוכלו להאריך את חיי המדף שלו. אבל עדיין, אסור לאחסן בשר במקרר יותר מ- 4 ימים.

דגים: לפני שאתם מכניסים את הדג למקרר, יש לנגב אותו ולעטוף בנייר שעווה. בדרך כלל ניתן לשמור אותו במשך יומיים בחלק הכי קר של המקרר, אבל לפני הבישול עדיין מומלץ להריח אותו. אם יש לכם ספק – אל תסתכנו בהכנתו. בנוסף, דגים יכולים להיות מאוחסנים על "מצע של קרח".

עוגות: את העוגות המכילות קרם על בסיס ביצים יש לאחסן במקרר, מכוסות חלקית.

שמרים: ניתן לאחסן גם בארון, אבל עדיף במקרר (ואפילו במקפיא, אם אתם לא משתמשים בהם לעתים קרובות). אור וחום, אפילו בכמויות קטנות - יכולים פשוט להרוג את המיקרו-אורגניזמים בשמרים.

עשבים ועשבי תיבול: בזיליקום, פטרוזיליה, כוסברה, עשבי תיבול וכדומה – צריך לאחסן כמו פרחים. תקצצו קצת את הקצוות, תוציאו את העלים החולים והמתים, תכניסו לכוס של מים. אז תשימו את זה במקרר, ותכסו בשקית ניילון. כך העשבים שלכם יישארו טריים במשך שבוע. עשבי תיבול כמו רוזמרין ותימין אפשר פשוט לעטוף בנייר לח, להניח בשקית ניילון ולהכניס למקרר.


מקפיא

בשר: להקפיא בשר - הדרך הטובה ביותר לשמור אותו במשך זמן רב.
זמן אחסון מרבי: בשר בקר וכבש - 6 חודשים, לבשר בקר ועוף - 4 חודשים, לנקניקיות - 2 חודשים.

דגים: דגים קפואים ניתן לאחסן במקפיא עד 6 חודשים. עם זאת, דגים שמנים לא צריכים להיות מאוחסנים במשך יותר מ- 3 חודשים. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, עדיף לאחסן אותם במעטפת קרח. עושים את זה כך: מקפיאים את הדג, מוציאים ממקפיא וטובלים במים קרים ושוב מחזירים למקפיא. חזרו על זה מספר פעמים, עד שהדג יהיה מכוסה בשכבה צפופה של קרח ואז שימו אותו בשקית במקפיא. אפשר גם לעטוף את הדגים צמוד עם ניילון או נייר כסף ואז להקפיא.

עוגות: אפשר להקפיא בכל צורה שלהם. עוגה גולמית תישמר למשך כחודשיים, ועוגה אפויה תישמר עד 4 חודשים.
עוגת מוס אפשר לאחסן במקפיא במשך כמה חודשים. אך חייבים להפשיר אותה במקרר, לאט מאוד, כך שהיא תוכל להחזיר את הלחות הטבעית שלה.

מרק עוף: נוח מאוד להקפיא את מרק העוף בקוביות או בצנצנות. כך תוכלו בקלות להוסיף אותו בכל פעם שצריך בבישול. מרק עוף קפוא יכול להיות מאוחסן במקפיא במשך כחודשיים. באותה צורה אפשר לאחסן את שאריות היין כדי להשתמש בזה מאוחר יותר בהכנת מזון.

קפה: מקפיא – הוא מקום מצוין לאחסון פולי קפה. כך הם שומרים על הטעם והארומה הרבה זמן. לשימוש יומיומי עדיין עדיף לשמור אותו על המדף.

 

ואיך ואיפה אתם מאחסנים את המוצרים שלכם? אולי גם לכם יש טיפים?

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך לאחסן נכון את המזון