המצאה אשר תשנה את תעשיית הטלפונים הניידים


המצאה אשר תשנה את תעשיית הטלפונים הניידים

המצאתה הגאונית של תלמידה

ביריד המדע הבינלאומי בפיניקס שבאריזונה, תלמידה מקליפורניה, ששמה Eesha Khare הציגה את ההמצאה שלה, שתעזור לאנשים לשכוח משעות ארוכות של המתנה לטעינה מלאה של טלפון נייד.

הפרויקט של יצירת התקן אחסון אנרגיה אשר נטען לגמרי תוך 20-30 שניות, הביא לתלמידה בת ה- 18 ניצחון ו- 50 אלף דולרים. את הפרס המשמעותי הזה האישה קיבלה ביריד המדע הבינלאומי בפיניקס, בו היא הציגה את ההמצאה שלה.

למטען המהיר אותו יצרה, היא קוראת supercapacitor, והוא יכול בזמן הקצר ביותר לקבל מטען חשמלי גדול ולשמור אותו למשך זמן רב. ועם זה, המכשיר עצמו הוא לא ענקי, ואפילו להפך. לדברי האישה, המטען יכול לעמוד ב- 10,000 מחזורים של טעינה, ואילו סוללות קונבנציונליות עומדות בכ- 1,000 מחזורים.

"הסוללה בטלפון הנייד שלי תמיד נגמרת בזמן הלא נכון", - הסבירה התלמידה בערוץ הטלוויזיה -NBC News, בתגובה לשאלה על "מה נתן לה את ההשראה לפיתוח בתחום הטכנולוגיות לחיסכון באנרגיה". Supercapacitor גם איפשר לה להוכיח את עצמה בתחום NanoChemistry, שהוא מאוד מעניין אותה. 
"מכשירי ננו  עם כל גוונים יכולים להיות בשימוש מוצלח בתחומים שונים של חיים", אומרת הבחורה הצעירה.

יצוין כי האישה השתמשה ליצירת הננו-מכשיר שלה בדיודה פולטת אור. היא רואה פרספקטיבה גדולה עבור המצאתה, כי היא מאמינה שהיא יכולה לשמש כסוללה בטלפונים ניידים ומכשירים אלקטרוניים ניידים אחרים, אשר נפוצים ביותר בעולם של היום.

"כך, האנשים והגאדג'טים שלהם לא יהיו צריכים להיות קשורים למקומות בהם יש קרבה לשקעים של חשמל. במשך תקופה ארוכה, המכשיר יעבוד ללא צורך בטעינה נוספת". - אומרת התלמידה - "זה כל כך קל וגמיש לשימוש, שניתן להשתמש בו כמעט בכל מקום, שזה בהחלט יתרון גדול שלו על פני סוללות קונבנציונליות" - היא מוסיפה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המצאה אשר תשנה את תעשיית הטלפונים הניידים