ספקי שירות לא יוכלו להאריך את העסקה איתם אוטומטית

ב-10 בינואר 2009 ייכנס לתוקפו תיקון לחוק הגנת הצרכן "עסקה לתקופה קצובה". לצורך הארכת חוזה ההתקשרות עם הצרכן - ספקי השירות יצטרכו לקבל הסכמה מפורשת.

התיקון לחוק קובע שני עקרונות מרכזיים:

העיקרון הראשון קובע כי בתום העסקה הקצובה, אם העוסק רוצה להאריך את העסקה עם הצרכן, הוא חייב לקבל את הסכמתו המפורשת ואסור לו להאריך את החוזה באופן אוטומטי.
העיקרון השני קובע כי העוסק מחויב להודיע לצרכן בין 60 יום ל-30 יום לפני תום העסקה הקצובה, על מועד סיום העסקה.

ומה קורה אם מפרים את החוק? הסנקציה על הפרת ההוראות הוא זכות הצרכן להגיש לבית המשפט תביעה לפיצוי לדוגמה, כלומר פיצוי עונשי שאינו מתחשב בגובה הנזק ומטרתו להרתיע ולהעניש ועל כן הוא יכול להיות בסכום גבוה יותר.
התיקון עוסק בעסקות מתמשכות ובכאלה שיש להן מועד סיום, ולא בעסקות חד-פעמיות.

"החוק סוגר את הפרצה הקיימת היום, שבה עסקים מתקשרים עם הלקוח לעסקה לזמן קצוב ומאריכים אוטומטית את העסקה לאחר סיומה בתנאים ובתעריפים חדשים", אמרה ח"כ נוקד. "מטרת החוק היא הגנה על הצרכן הישראלי שלא מצליח לעקוב אחר כל העסקאות עליהן חתם, למנוע את כבילתו לחוזים מפלים ולשפר את התחרות בשוק החופשי".



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )
- שלח תמונות אלה לחבר -
- לדף הבית של אתר מבזקון/חדשות -