מכל מאות מליוני המכוניות שיוצרו בעולם, מאז ומעולם, יש חמישה דגמים שהם אגדות מהלכות, או ליתר דיוק יותר, אגדות על ארבעה גלגלים. את המכונית ואת קו הייצור הסדרתיים, בנה לראשונה תעשיין הרכב האמריקאי, הנרי פורד. מכונית מודל ה-T שלו הפכה לאבן היסוד של התעשייה בכלל, ולסמל העוצמה של תעשיית המכוניות.
מודל ה-T יוצרה לראשונה ב-1908. היא צויידה במנוע 2900 סמ"ק, אולם כוחו של מנוע זה היה רק 20 כ"ס, כוח נמוך משל טוסטוס.
במקום הרביעי ברשימה ניצבת החיפושית של פולקסווגן. מכונית העם (פרוש השם בגרמנית) של היטלר, יוצרה לראשונה ב-1938. המכונית צויידה במנועי 1200 סמ"ק, 1300 סמ"ק ו-1500 סמ"ק. מאז לא הופסק היצור של החיפושית. במקסיקו היא משמשת עד היום כמונית. בברזיל היא נוסעת כבר 30 שנה על אתנול, ובמערב היא עברה בתחילת שנות האלפיים מטמורפוזה- אבל לא איבדה את שמה.
המכונית השלישית במצעד, גם היא מבית פולקסווגן, היא הגולף. הרכב הנקרא על שם זרם הגולף, שמביא מים חמים ומזג אוויר נוח לאירופה. הגולף הראשונה ירדה מקו היצור ב-1974. מאז נמכרו 24 מיליון מכוניות. הדגם מיוצר מאז ועד היום בדרום אפריקה.
במקום שני, גם הוא מבית פורד, ניצב בגאון דגם ה-F. כן, טנדר פורד F על גילגוליו השונים, הוא הרכב השני במכירות בעולם. גם השנה לא וויתרה פורד והשיקה את הדגם 150-F 2008. הפורד F הראשון יוצר ב-1948ומאז האמריקאים, שבהם תלוייה רוב ההצלחה של הרכב הפופולרי, לא נפרדים ממנו. הסיבה היא שה-Pick-Up הפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית ,לא פחות מג`ינס או מקדונלדס. הסדרה הראשונה יוצרה עם מנוע 3500 סמ"ק, 3700 סמ"ק ו-3900 סמ"ק. עד היום נמכרו 25 מליון רכבים מדגם זה.
במקום הראשון, בזכות המצויינות היפנית, וקריאת השוק הדינמית ,עומדת הטויוטה קורולה. הקורולה הראשונה הוצגה ביפן באוקטובר 1966, ומאז היא לא מפסיקה להמכר. כבר ב-1997, הפכה הקורולה לדגם הנמכר ביותר בעולם, ומאז הפער רק גדל. עד היום נמכרו 35 מליון מכוניות קורולה, וללא ספק היא הרכב הנפוץ ביותר בכבישי העולם. רוב 35 מיליון המכוניות, עדיין נוסעות. הדגם הראשון היה מצוייד במנוע 1077 סמ"ק, עם הנעה אחורית, ולראשונה ברכב משפחתי, מוקמו תיבת הילוכים וידית הילוכים ברצפת הרכב, ולא על יד ההגה, מהפכה.
( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )
|