להלן מכתב שנשלח לסניף בנק ע"י ישישה בת 86.

מנהל הסניף קיבל את המסמך ולאחר שקרא אותו מצא לנכון שהוא כל כך

חביב שהחליט לפרסם אותו באחד העיתונים בארה"ב.

(המכתב אינו אמיתי, כנראה, אבל משעשע מאד).

א.נ.,

אני כותבת כדי להודות לך על החזרת ההמחאה שלי שנתתי לשרברב בחודש שעבר. על-פי

החישוב שלי עברו בקושי שתי שניות בין הצגת ההמחאה לבין הגעת הסכומים שאמורים היו

לכסות את ההמחאה ההיא. אני מתכוונת, כמובן, להפקדה האוטומטית של הפנסיה שלי

והביטוח הלאומי שמגיעים אוטומטית מזה שמונה שנים מדי חודש לחשבון שלי אצלכם.

אני מביעה בזה את התפעלותי הבלתי מסוייגת מכך שניצלתם את פער הזמנים הזה בצורה

כל כך מתוחכמת ובחיוב החשבון שלי בעמלה של 35$, בגלל המעמסה שנגרמה לבנק שלכם!

אני חייבת להביע לכם בזה תודה עמוקה, כי התקלה הזאת הבהירה לי מהן הטעויות שלי

בניהול העיניינים הכספיים שלי.

שמתי לב, שבעוד שאני עונה לכם אישית כשאתם מתקשרים אלי בטלפון או בכתב, אני,

כשאני מטלפנת אליכם, נתקלת בגוף סמוי, חסר-דמות, מוקלט ומטיל עמלות-סרק שהוא

למעשה הבנק שלכם.

אם כן, החל מעכשיו אני, כמוכם, מעדיפה לנהל מגעים עם אנשים בשר ודם. אי לכך, כל

תשלומי המשכנתא שלי והחזרי ההלוואות לא יבוצעו מעתה והלאה באופן אוטומטי,

או בהוראות-קבע, אלא יגיעו לבנק שלכם בהמחאות ממוענות אישית למוטב בלבד לפקיד/ה

שלכם שאתם תצטרכו לבחור ולמנות לצורך זה.

לתשומת לבכם: על-פי חוק הסדרי הדואר אסור לאף אחד אחר לפתוח את המעטפה.

מצ"ב טופס בקשה לבחירת הפקיד/ה הנ"ל שעליהם למלא. צר לי שהטופס כולל שמונה

עמודים, אבל על מנת שאני אדע למי אני שולחת את כספי אני חייבת לדעות אודותיו/ה

בדיוק את אותם הפרטים שהבנק דורש ממני לספק לו. אין לי ברירה אחרת.

עוד לתשומת לבכם: כל הטפסים הנוגעים להיסטוריה הבריאותית שלו/ה חייבים לשאת

חתימה וחותמת של נוטריון, וכן כל הפרטים הנדרשים אודות מצבו/ה הכספי (הכנסה,

חובות, הון והתחייבויות) חייבים להסתמך על מסמכים שיוצגו.

כשיגיע המועד המתאים לי , אני אספק לפקיד/ה שלכם מספר צופן שעליו יהיה לציין בכל

המגעים איתי.

אני מצטערת על שהצופן הזה הוא בן לא פחות מעשרים ושמונה סימנים, אלא שאני בניתי

אותו על-פי מספר הקלידים שאני חיבת ללחוץ למערכת הטלפונית של הבנק שלכם,כל פעם

שאני רוצה להכנס לחשבון שלי אצלכם כדי לבדוק את מצבו. כדברי המימרה: מכל מלמדי

השכלתי.

להלן פירוט מלא: כשאתם מצלצלים אלי לחצו על הכפתורים הבאים:

מס' 1. לקבוע פגישה איתי.

מס' 2. בירור אודות תשלום שלא נפרע.

מס' 3. להעביר את השיחה לסלון, למקרה שאני שם.

מס' 4. להעביר את השיחה לחדר-השינה, למקרה שאני ישנה.

מס' 5. להעביר את השיחה לבית-השימוש, למקרה שאני ... אתם כבר יודעים מה.

מס' 6. להעביר את השיחה לנייד שלי, למקרה שאני לא בבית.

מס' 7. להשאיר הודעה במחשב שלי, אבל דרושה סיסמה. הסיסמה תועבר אליכם בתאריך

מאוחר יותר, אישית לפקיד/ה שתמנו כמצוין לעיל.

מס' 8. לחזור לתפריט הראשי ולהאזין שנית לאפשרויות 1 עד 7.

מס' 9. להשמיע תלונה כללית או בקשת מידע. המטלפן יתבקש אז לחכות, בהתאם לנתוני

המשיבון האוטומטי שלי. במקרה שהמטלפן ייאלץ לחכות זמן רב, הוא יזכה להאזין

למוסיקה מענגת במשך כל זמן ההמתנה.

לדאבוני אאלץ לראות בכם דוגמה ומופת גם בעניין זה ולחייב אתכם בהוצאות עבור אותה

מערכת שאני נותנת להתקין לנוחיותכם.

באיחולי שנה רווחית פחות (אפילו טיפ-טיפה פחות רווחית) לבנק שלכם,


שלכם בברכה,
לקוחה מס' 121212121212121212121212




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )
- שלח תמונות אלה לחבר -
- לדף הבית של אתר מבזקון/חדשות -