אגרת בנושא סדרי בטיחות לקראת החורף
1. עונת החורף קרבה ובאה ועימה הגשם, הרוח והערפל.
אחריות רבה מוטלת עלינו קציני הבטיחות וכן על האוחזים בהגה בכל ימות השנה ובעיקר בנהיגת החורף בה נדרשת ערנות יתר והתמודדות במצבים קשים ומסוכנים כגון: החלקה, רוחות חזקות, שלוליות וכדומה.
לאור האמור, אבקשכם לטפל במספר נושאים וזאת על מנת שכולנו נעבור את החורף בשלום.
2. הכנת הרכב לחורף
- בדיקת צי הרכב בחברות בדגש לתקינות:-
- מערכת בלמים.
- צמיגים.
- מערכת היגוי.
- מערכת התאורה.
- מגבים.
- מערכת פליטה.
- מערכת חימום והפשרת אדים.
- ביצוע בדיקת חורף לפי תקנה 273 ד' (א) לתקנות התעבורה לכלי רכב הבאים: "רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 10,000 ק"ג, רכב עבודה ואוטובוס למעט אוטובוס זעיר פרטי – אשר חלפה שנה מיום שנרשמו לראשונה חייבים בבדיקת חורף שתיערך מ-1 באוקטובר של כל שנה במפעל למכונאות רכב כאמור בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב), התש"ל-1970 או בתחנת בדיקה כאמור בתקנה 273".
לתשומת ליבך, רכב שביצע מבחן רישוי 90 יום לפני ה-1 בנובמבר 2009 פטור מבדיקת חורף. ואומר, כל רכב שביצע מבחן רישוי החל מה-3 באוגוסט 2009 ועד 31 באוקטובר 2009, פטור מבדיקת חורף.
- לתשומת ליבך, החל מתאריך 1 בנובמבר 2009 ועד 31 במרץ 2010 חובה להדליק אורות במשך כל זמן נסיעה באוטובוס, אוטובוס זעיר ציבורי/פרטי, מונית, ורכב מנועי מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 15,000 ק"ג.
רכב מסחרי שמשקלו הכולל עד 14,999 ק"ג, ורכב מסוג פרטי חייבים להדליק אורות בתאריכים הנ"ל רק בדרך בינעירוני.
לגבי אופנוע – יש חובת הדלקת אורות במשך כל ימות השנה ובכל דרך.
- לידיעתכם, החל מתאריך 1 בנובמבר 2009 ועד 31 במרץ 2010 רכב מהסוג הנזכר לעיל שלא ביצע בדיקת חורף ייאסר לשימוש ונהגו יועמד לדין.
3. הטיפול בגורם האנושי
->> הדרכת נהגים ונוהגים לנהיגת חורף
- נהיגה בערפל (חובת הדלקת אורות ערפל וכיבוי לאחר מכן).
- חציה בשלולית מים (נסיעה איטית, בדיקת בלמים לאחר מכן וכדומה).
- ניקוי שמשות, פנסים ומראות.
- התחשבות יתרה בהולכי רגל.
- התאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.
- על מנת להימנע מבלימת פתע והחלקה יש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.
- בעת בלימת רכב בכביש רטוב (רכב ללא מערכת A.B.S) יש ללחוץ לסירוגין על דוושת הבלם ("לפמפם") להביא להאטת הרכב ולמנוע את נעילת הגלגלים.
- ברכב עם מערכת A.B.S יש ללחוץ לחיצה חזקה ורצופה על דוושת הבלם ואז מערכת ה-A.B.S נכנסת לפעולה ומונעת את נעילת גלגלי הרכב.
- ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית יש ללחוץ גם על דוושת המצמד וזאת על מנת לנטרל את הכוחות הפועלים על הרכב ולמנוע את כיבוי המנוע.
הערה: לידיעתכם, במהלך החודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר 2009 ייערכו ברחבי הארץ מבצעים לבדיקת צמיגים ומערכות בטיחותיות ברכב בשיתוף עם ניידות הבטיחות של אגף הרכב/משרד התחבורה, משטרת ישראל וגף קציני בטיחות בתעבורה.
אבקשכם להקפיד ולא לשכוח את ה - שפ"מ
ש - שמשות
פ - פנסים
מ - מגבים
ביחד נפחית את הקטל בכבישים אם ננהג ברכב תקין ונשמור על החוקים
בברכת נסיעה בטוחה,
( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )
|